Historie 2019-2018

Z výletu do Rakouska - Petronell 27.4.2019

Z Třebíče 21.5. 2019 den bez deště

Lysice a Křtiny . 20.6.2019

Opět velmi vydařený výlet - tak, jak jsme měli naplánován! A ta husa, kterou nám připravili v Hotelu Lysice, ta byla, co!

PLÁN NA DIVADLA Brno

15.9. Hana  (došlo ke změně termínu ze 16.9.)

18.10. Petrolejové lampy

16.11. Prodaná nevěsta

Relaxační výlet do Mošoně (Maďarsko)

23.9.2019    Cena 500 Kč

Lázeňské město Mosonmagyaróvár leží 38 km severozápandě od Győru (Ráb). Nachází se v soutoku Mosoni Duna (Mosoňského Dunaje) a řeky Lajta.
Termální pramen má osvědčení léčivé vody a patří ve kvalifikačním žebříčku mezi 5 nejúčinnějších léčivých vod Evropy. Na něm stojí celá široká škála léčebných procedur. V areálu celoročně otevřených lázní Mosonmagyaróvár jsou návštěvníkům k dispozici lázeňské hotely, restaurace, zubní lékař, odborný obchod s optikou, sauna, masáž, kadeřnictví a řada dalších drobných obchůdků.

Léčebné lázně a plovárna se nacházejí uprostřed zeleně v blízkosti centra města. V bazénech s různou teplotou vody, krytých i otevřených, vhodných i pro uspořádání plaveckých závodů, naleznou svoji příležitost příznivci plavání, v léčebných bazénech nalezne odpočinek, vzpruhu a uzdravení ten, kdo toho má zapotřebí.

Rekondiční pobyt - Lednice lázně Perla.

Odjezd autobusu byl již v 7 hodin.

Po načasování procedur  jsme zahájili náš relaxační den.

Kdo měl zatím volno,  občerstvil se v kavárně , někteří si zašli na nedalekou lázeňskou kolonádu nebo do zámeckého parku. Tady jsme  měli možnost obdivovat krásu zámku a zahradní architektury , po právu byl tento skvost zapsaný na seznam UNESCA v rámci LVA.

Všichni účastníci se postupně vystřídali na těchto procedurách:

V nabídce bylo plavání v teplém bazénu , masáž pomocí trysek a proudů.

Další procedurou byl horký rašelinový zábal na oblast bederní páteře nebo ramen.

A poslední a nejvíce hodnocenou byla masáž lávovými kameny a následně odpočinek na lůžku.

Příjemně unavení a spokojení jsme se vrátili v 15.30 zpět do Břeclavi.

Hodnota tohoto balíčku byla 784,- Kč.

Celkem 70 členů   využilo této nabídky.

JMK Brno nám poskytlo, tak, jako již v minulých letech, opět dotaci na rekondiční pobyt částku 50 tis. Kč

Částku nad 50 tis. jsme uhradili z vlastních zdrojů.

Dopravu do Lednice a zpět, celkem 3x, uhradili účastníci.

Výlet do Bratislavy

Bratislava 15.8.2019

Může nás toto nám blízké město něčím překvapit ? To byly časté naše otázky. My, kteří jsme už znali pohledy na Bratislavský hrad při cestě autem nebo i historické centrum při návštěvě divadla spojené se zastávkou na vánočním trhu v centru města . Ale to byly obvykle pouze průchody mnohdy přecpanými ulicemi plné stánků , průchody bez znalosti historických souvislostí.

Proto nás opět příjemně překvapila naše paní průvodkyně Zdena Navrátilová , která nás seznámila s historií a také současnými fakty , mnohdy doplnila tyto  informace  i  pověstmi , což tomuto místu dodalo nádech tajemna.

Výlet jsme začali plavbou na lodi Žilina, bylo příjemné, že tato loď byla vypravená pouze pro nás. Strávili jsme zde chvilku na kafíčku v podpalubí, zkontrolovali pana kapitána a mohli jsme si vybrat nejvhodnější místo k focení na palubě. A bylo co fotit! Zrekonstruovaný hrad po nešťastném ohni zalitý slunečními paprsky , hned vedle vládní parlament, moderní vystavené budovy obchodů , hotelů , mostů spojující střed města s moderní čtvrtí Petržalkou a sousedními státy Maďarskem a Rakouskem.

Po ukončení plavby nás čekala návštěva hradu . Průvod hradní stráže se svými typickými "péry" za kloboukem nás přivítal hned při vystupování u spodní brány .

Obdivovali jsme výhledy na masy vody Dunaje , při opačném pohledu od řeky  jsme se těšili na historické centrum , kde dominovala věž z chrámu sv. Martina .

Procházka touto starou částí nás nadchla. Chrám sv. Martina, Michalská brána , Hlavní náměstí se Starou radnicí s uvnitř překrásným podloubím , Grassalkovičův palác , sloužící jako sídlo prezidentů a další historické budovy nám utkvěly v paměti.

Další naší zastávkou v centru Bratislavy byla procházka podél Dunaje s obchodními centry, kde jsme načerpali síly dobrým obědem - pro náš poslední cíl.

Hrad Děvín.

Tímto místem prošly dějiny  od Keltů, Římanů, Germánů , Slovanů atd. atd. až po novodobé dějiny. Strategický význam tohoto místa si uvědomovali mnozí vojevůdci , posledním , který se podstatně podepsal na zničení hradu byl N. Bonaparte při svých válečných taženích.

Pro nás z Břeclavi a okolí obzvlášť blízké místo , ležící na soutoku Dunaje a Moravy , která je pokračovatelkou naší Dyje. Při památníku Obětem železné opony jsme si připomněli osudy utonulých lidí .

Děkujeme paní K.Tesaříkové za přípravu zájezdu a panu řidiči za bezpečný návrat zpět .

Těšíme se na další putování.

Výlet do Budapešti 11.7.2019

V časných ranních hodinách jsme vyrazili optimisticky, předpověď počasí byla příznivá , deště měly přijít až následující den ........

Také naše paní průvodkyně paní Zdena Navrátilová nám hned od počátku zpříjemnila cestování informacemi o historii Maďarska a o místech , která navštívíme. Její výklad byl po celou dobu nejen zajímavý ale mnohdy také vtipně okomentovaný .

Město nás ohromilo rozlohou , architekturou ,parky a mohutným krásným Dunajem. U Dunaje začínala naše projížďka podél břehu. Jeli jsme s výhledem na Markétin ostrov, podél Parlamentu . Na protějším břehu se majestátně tyčil Budínský hrad, Citadela, Rybářské bašty a Matyášův chrám = všechna tato místa jsme potom v odpoledních hodinách navštívili.

V centru města jsme se prošli k náměstí Hrdinů a navštívili jsme nejkrásnější stavbu v Maďarsku Baziliku sv. Štěpána.

Dalším důležitým místem byla historická vyhlášená cukrárna Gerbeaud, kterou nám doporučila navštívit naše vedoucí paní Kamila Tesaříková . Tady jsme se někteří občerstvili a mohli jsme pokračovat v našem poznávání města.

Takovým místem bezesporu je i Tržnice s více než 100 obchůdky , kde naleznete rozmanité zboží - od zeleniny až po dárkové předměty , typické pro Maďarsko. Můžete zde načerpat síly posezením před stánky s jídlem a ochutnat maďarské speciality.

Odpoledne nás ochotní páni řidiči odvezli na druhý břeh k prohlídce již zmíněných památek.

Po vystoupání několika desítek schodů se nám otevřelo panorama s překrásnými pohledy na protější břeh = Parlament a centrum města.

Všichni účastníci byli spokojeni s organizací výletu , průvodkyní a spolehlivostí řidičů.

Už se budeme těšit na další zajímavý výlet.

Opět krásná Vídeň

Za deštivého počasí v sobotu 5.10. se vydali naši členové autobusem opět za poznáváním zajímavých a krásných míst Vídně a okolí.

Tentokrát byl naší první zastávkou uprostřed lužních lesů zámek Eckertsau s nádherným parkem...lovecký zámek, jehož historie je velmi pestrá, byl posledním rakouským sídlem císaře Karla a císařovny Zity, v jeho zdech dýchá atmosféra i z časů panování následníka trůnu Františka Ferdinanda i vcelku moderní atmosféra 1.poloviny 20. století.

Druhou zastávkou byl Centrální vídeňský hřbitov....jak se Vídeň rozrůstala do milionového města, začaly být stávající hřbitovy malé a tak byl roku 1874 byl otevřen nový o rozloze více než dva a půl hektaru. S mnoha různými sekcemi - židovskou, křesťanskou, českou i ruskou, chorvatskou i třeba mormonskou, se sekcemi, v nichž leží čestné hroby umělců i politiků patří ke stále navštěvovaným místům...Nádherné hrobky, skvosty sakrální architektury a sochařství svědčí o majetku Vídeňanů, ale především o duchovní kultuře a úctě k zemřelým. I my jsme vzdali hold velikánům hudby i vědy Beethovenovi, Mozartovi, Schubertovi, Straussům, Brahmsovi, Udo J"urgensovi či Emilu Holubovi.

Naší poslední zastávkou byly dvě oddechové hodiny v Prátru.... někdo na festivalu tyrolských pěveckých a tanečních souborů, někdo u kávičky a skvělého vídeňského štrúdlu.

Na závěr jsme za skvělého komentáře prof.Geršice absolvovali okružní jízdu podzimní Vídní a spokojeně jsme vyrazili k domovu. Dík patří opět výborné organizátorce Kamile Tesaříkové a již zmíněnému profesoru Miroslavu hrobky, skvosty sakrální architektury a sochařství svědčí nejen Geršicovi.

16.11. Brno Jan, div. Prodaná nevěsta cena 350,- Kč odjezd v 15,00 od ČD

30.11. Vánoční trhy v Olomouci, včetně představení Tlustý prase cena 500,- Kč
O
djezd 13,30 hod.

Olomouc opět nezklamala.

Vánoční trhy nabídly nejen stánky s punčem, ale i skvělou gastronomii, spoustu řemeslných výrobků, vánoční dekorace i inspiraci na dárky pro své blízké.Příjemné bylo pozorovat bruslící děti na kluzišti, postaveném přímo na náměstí.Následovala návštěva divadelního představení:

Neil LaBute

Tlustý prase

Když láska váží víc, než dokážeš unést

Tato neotřelá komedie Neila LaButa, současného amerického spisovatele, scenáristy, režiséra a herce v jedné osobě, má mnohem vyšší ambice, než jen rozesmávat divadelní sály. Příběh tlusté Heleny a štíhlého Toma, jejího kolegy z práce, začíná jako klasická romantická pohádka pro dospělé, jakých se na nás z televize valí dnes a denně desítky. Tenhle americký sen ovšem vezme za své ve chvíli, kdy se na scéně začne, společně s ústřední dvojicí, objevovat také notná dávka pokrytectví, zákeřnosti, předsudků a bezcitnosti. Tlustý prase je syrová komedie z roku 2004, která si - na rozdíl od naší sobecké společnosti - vůbec na nic nehraje a ochotně vás vezme do světa, ve kterém jsou homosexuálové, tlusťoši, mrzáci a staří lidé považováni za outsidery a děsí nás mladé, hubené a tím pádem i krásné a úspěšné jedince. I přesto, že se Tlustý prase stalo celkem rychle americkým a evropským divadelním hitem, půjde o teprve páté tuzemské nastudování této hry od její české premiéry, kterou mělo v roce 2006 Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích. Režie se zhostí umělecký šéf olomoucké činohry Roman Vencl, pro kterého není žádný humor příliš ostrý.

Výroční schůze 2.12.2019

Naše předsedkyně paní Kamila Tesaříková nás po přivítání seznámila s programem této schůze.

Hned v úvodu nás paní policistka informovala o problematice v dopravě a hlavně dala rady, jak se máme na komunikacích pohybovat. Přínosem také bylo seznámení, jak se zachovat, když nás kontaktují "šmejdi" , lidé s různými nepravdivými nabídkami.

Paní Kamila nás informovala o plánech do roku 2020, budeme se opět těšit na společně strávené chvíle. Spoustu zábavy jsme si užili při losování tomboly. Někteří z nás vyhráli i několikrát za sebou ! Poděkování patří těm , kdo tyto dárky sehnal , vytvářel a nachystal.

Divadlo - Boleradice 8.12.2019

Duch vánoc

Pohádkový příběh, 90 min

Divadelní hra Duchové Vánoc je napsaná podle povídky Charlese Dickense "A Christmas Carol" a přenese nás do Londýna první poloviny 19. století, kde má lakomec, mrzout a majitel obchodu se smíšeným zbožím, Eduard Hamoun, otevřeno i na Štědrý den. Vždy směle prohlašoval, že Vánoce jsou zbytečnost, a proto je zásadně neslaví. Co se ale stane, když ho o Štědrém večeru navštíví tři vánoční duchové a nechají ho celý den prožít ještě jednou?

Vánoční čas.

V tomto období máme plné ruce práce, pečeme cukroví, sháníme dárky pro své blízké....Nestíháme, nemáme čas.. to jsou častá slova.

Ale měli bychom najít čas se ohlédnout , co nás v tomto roce potkalo . Krásné výlety, divadelní představení , hezké výrobky šikulek, společná setkání...

Ne všechno se podaří na 100 % ,proto budeme rádi, když nás upozorníte , co by se dalo zlepšit.

Přejeme všem hodně zdraví a štěstí v roce 2020.

Odjezd na Žleby dne 19.4. je již v  v 6.30 Hod.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cesty za památkami, kulturou, zážitky 2018

Program na 2.čtvr. 2018

Plavání - Mošoň - 16,4 a 11.6.¨  cena 500,-

Pasohlávky - 7. 5.

Zájezdy - Žleby 19.4. v 6.30 !!!!!!!!

24,5 - Litomyšl

21.6 - Vranov n D, a Šatov

Podrobné info budou vždy v předstihu uveřejněny.

21,6. jsme prožili krásný den - Vranov n/D a malovaný sklep Šatov, no a samozřejmě útulnou cukrárnu Jasmínu.

Litomyšl 24.5.2018, krásné počasí!

Hallstat velmi vydařené, jako vždy krásné počasí .

Tak to jsme v Salzburgu, čisté město a taky jsme si pěkně vyšlápli